وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی
   
|وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی |وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی |وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی
امروز يك شنبه 16 اردیبهشت 1403
    قبول دعاوی حقوقی سوالات حقوقی مشاوره تلفنی امور موکلین صفحه اصلی
کانال رسمی سایت حقوقی خوشیاران در تلگرام
صفحه اصلی Google
خبرگزاری میزان
کانون ملی وکلا
پرتال جامع قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
معاونت آموزش
مأوی
سازمان پزشکی قانونی کشور
دادگستری کل استان تهران(معاونت آموزش)
آدرس و تلفن دفاتر خدمات قضائی
مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه
دیوان عدالت
سایت قوانین
قضاوت
اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه
دادستانی کل کشور
وزارت دادگستری
مرکز امور شوراهای حل اختلاف
سازمان قضایی نیروهای مسلح
ستاد دیه
روزنامه رسمی کشور
اداره کل امور بین الملل
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
سازمان بازرسی کل کشور
سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور
دادسرای عمومی و انقلاب تهران
شورای حل اختلاف استان تهران
کانون سردفتران و دفتریاران
سامان ثبت احوال کشور
روزنامه حمایت
خبرگزاری قسط
سامانه ملی قوانین و مقررات
اداره کل ثبت احوال استان تهران
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی
دیوان محاسبات کشور
شورای نگهبان
نرم افزار لوح حق
قانون همراه
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه
درگاه خدمات الکترونیک قضایی
آدرس دفتر وکالت
تهران، ضلع غربی چهارراه ولیعصر، خ برادران مظفر (صبای شمالی)، ساختمان صبا، پلاک ١٠١، طبقه ٨، واحد ٣٩ پذیرش : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17 الی 21 :شماره های تماس 09122208184
دفاتر ثبت اسناد و املاک
جستجوی سردفتران
سایت موسسه حقوقی رضا خوشیاران
جدیدترین مصوبات قانونی و انتشار اخبار حقوقی و مقالات
سردفتران ازدواج و طلاق
جستجوی سردفتران ازدواج و طلاق
خدمات اطلاع رسانی الکترونیک
راهنمای امور مراجعین سازمان ثبت املاک و اسناد کشور
 
  ***کاربر گرامی لطفا برای بازدید از وبسایت از مرورگر فایر فاکس و یا گوگل کروم استفاده نمایید***
مومنی: 18 هزار وکیل جذب مرکز شده‌اند/ مجلس تکلیف ادغام کانون و مرکز را مشخص می‌کند
تاریخ انتشار : 07-07-1391

مومنی: 18 هزار وکیل جذب مرکز شده‌اند/ مجلس تکلیف ادغام کانون و مرکز را مشخص می‌کند

مومنی: 18 هزار وکیل جذب مرکز شده‌اند/ مجلس تکلیف ادغام کانون و مرکز را مشخص می‌کند


رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با تبریک هفته دفاع مقدس و اعلام انزجار نسبت به توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص)، توضیحاتی را در رابطه با شغل وکالت و همچنین ادغام شدن کانون وکلا و مرکز امور مشاوران ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرضا مومنی طی سخنانی در مراسم تحلیف 900 نفر از کارآموزان وکالت که در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شده بود،‌ افزود: شما عزیزان از این لحظه که به شغل وکالت نائل می‌شوید انشاءالله پایبند و متوسل به سوگندی باشید که در این مراسم یاد می‌کنید. همچنین همیشه به دنبال راستی و درستی و حقیقت باشید و انشاءالله شغل وکالت راهی برای رسیدن به اجر اخروی برایتان باشد.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس ادامه داد: هفته دفاع مقدس یادآور فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌ها برای حفظ کیان اسلامی و کشور ماست.

مومنی با تبریک ولادت امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: حضور این امام معصوم در کشور ما باعث تشکیل یک حکومت شیعه و مورد قبول ائمه اطهار (ع) شده است و ما همیشه این دین حق و نظام را محصول حضور این امام بزرگوار در کشورمان می‌دانیم.

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با اعلام انزجار نسبت به اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داده و همچنین توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: این دشمنی‌ها و این اعلام کینه‌هایی که از سوی غرب و استکبار جهانی صورت می‌گیرد هیچ‌گاه نتیجه مورد انتظار آنها را در بر نخواهد داشت بلکه به یاری خدا نتیجه برعکس خواهد داد و موجب اتحاد جهان اسلام خواهد شد. آنها فکر می‌کنند که با این کار می‌توانند اسلام و پیامبر (ص) رادر نزد مردم ضعیف و کوچک کنند اما با این تظاهرات و اعتراضاتی که از سوی مردم صورت گرفته،‌ به بزرگی و عظمت این نظام پی خواهند برد.

وی تصریح کرد: مظلومیت پیامبر (ص) موجب شده که اتحاد مسلمانان هر چه بیشتر نمایان‌تر شود و توطئه دشمنان یک بار دیگر در زیر خاک دفن شود.

مومنی با یادآوری اینکه بعد از انقلاب اسلامی، اتفاقات بسیاری در جامعه حقوقی رخ داد، گفت: از جمله این اتفاقات، تاسیس دانشکده‌های مختلف حقوق در سراسر کشور بود چرا که در زمانی با کثرت پرونده‌ها در محاکم در کشور مواجه شده بودیم. به عنوان در سال 1379، هشت میلیون پرونده در جریان رسیدگی بود و زمانی که علل اطاله رسیدگی به این پرونده‌ها را بررسی کردیم مشخص شد که یکی از علل اطاله رسیدگی به این پرونده‌ها، کمبود وکیل در کشور است که تا آن زمان کل وکلای کشورمان چهار هزار و 200 نفر بودند.

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه ادامه داد: بر این اساس مذاکراتی با کانون وکلا صورت گرفت مبنی بر اینکه وکلای خود را افزایش دهند ولی متاسفانه این امر تحقق نیافت تا اینکه قوه قضاییه در قالب برنامه سوم توسعه ماده 187 را پیشنهاد کرد و از مجلس خواست که به قوه قضاییه اجازه دهد که خود راسا وکیل جذب کند و در این زمان که ماده 187 در مجلس مطرح شد عده‌ای پیشنهاد کردند که قوه قضاییه علاوه بر وکیل، کارشناس هم بپذیرد.

وی با اشاره به اینکه از سال 1380 مرکز امور مشاوران قوه قضاییه تاسیس شده است،‌ تصریح کرد: از سال 1380 این مرکز هم وکیل و هم کارشناس جذب می‌کند و در حال حاضر در حدود 18 هزار وکیل دارد و شاید فقط یک دوره دیگر مراسم تحلیف داشته باشیم.

مومنی با بیان اینکه مرکز امور مشاوران قوه قضاییه در حدود هشت هزار نفر کارشناس نیز دارد، ادامه داد: زمانی که کانون‌های وکلا و ماده 187 به این نتیجه رسیدند که انحصارگرایی فایده‌ای ندارد لذا با توجه به نیازی که احساس کردند کانون‌های وکلا هر سال آزمون برگزار می‌کنند و در حال حاضر کانون وکلا در حدود 36 هزار وکیل دارد.

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه تصریح کرد: مرکز امور مشاوران قوه قضاییه علاوه بر تاثیر مستقیمی که برای جذب وکیل داشته است تاثیر غیرمستقیمی نیز بر کانون وکلا داشته و باعث شده که مردم از تعداد بیشتری وکیل برخوردار شوند و امکان دسترسی به وکیل در اقصی نقاط کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه وجود وکیل بیشتر در کشور به نفع مردم است چرا که هدف ما اجرای صحیح عدالت است، خاطرنشان کرد: ما باید وکلایی را بپذیریم که دارای شرایط اولیه وکالت باشند یعنی دارای استعداد، توانایی، علم، آگاهی باشند و امکان یادگیری مسائل حقوقی و قضایی را داشته باشند و بتوانند به نفع دقیقی از موکل خود دفاع کنند و انشاءالله ما بتوانیم با جذب وکیل این هدف را محقق سازیم.

مومنی با اشاره به ادغام کانون وکلا و مرکز امور مشاوران قوه قضاییه، اظهار کرد: نظر قوه قضاییه با توجه به اینکه تعداد وکیل در کشور کافی است این بود که این دو مجموعه با هم ادغام شوند و یک مجموعه واحد به وجود بیاید. کانون وکلا، دولت و مجلس با هم، هم‌عقیده هستند اما چیزی که مهم است نحوه و چگونگی این ادغام است در واقع آنچه که باید حاکم باشد همان نظرات و تصمیمات وکلا است و این امر مورد پذیرش قوه قضاییه نیست و نهایتا تکلیف رای را، نمایندگان مجلس مشخص خواهند کرد.

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با اشاره به کارشناسان مرکز امور مشاوران قوه قضاییه ادامه داد: کارشناسان این مرکز، کارشناسان رسمی دادگستری هستند یعنی همان صلاحیت‌هایی را که کارشناسان کانون وکلا دارند، کارشناسان ما هم دارا می‌باشند و می‌توانند در کلیه پرونده‌های محاکم اظهارنظر کنند.

وی با اشاره به وکلایی که در مراسم تحلیف رسما وارد جامعه وکالت می‌شوند،‌ خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است این است که شما وکیل رسمی دادگستری هستید و از این لحظه باید کار خود را شروع کنید و یک وکیل اختیارات، وظایف و تکالیفی دارد که لازم است همه آنها را رعایت کند. در واقع کسی که وکیل دادگستری می‌شود به هیچ وجه نمی‌تواند کارمند دولت باشد و اگر خلاف این مساله ثابت شود بلافاصله پروانه وکالت‌تان باطل خواهد شد.

مومنی خطاب به وکلای جوان تذکراتی را ارائه داد و گفت: شما که امروز پروانه وکالت خود را دریافت کرده‌اید،‌ پروانه وکالت‌تان، پروانه وکالت پایه دو است و محدودیت‌هایی را دارد از جمله اینکه وکالت زیر پنجاه میلیون تومان باید باشد و در امور کیفری هم باید در اموری وکالت را بر عهده بگیرید که مجازاتش کمتر از 10 سال حبس است. انشاءالله همه شما در دو سال اول این صلاحیت‌ها را رعایت کنید.

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در رابطه با حق‌الوکاله وکلا نیز اظهار کرد: در رابطه حق‌الوکاله، وکلا موظف هستند مطابق تعرفه عمل کنند اما مطابق ماده یک این تعرفه وکلا طی شرایط و ضوابطی می‌توانند قرارداد خصوصی با موکل خود داشته باشند.

وی در ادامه خطاب به وکلا،‌ گفت: از دیگر نکاتی که شما باید رعایت کنید،‌ رعایت شئون دادگاه، قضات پرونده و طرف مقابل دعوا است.

مومنی با اشاره به اینکه یکی از اهدافی که باعث تاسیس مرکز مشاوران قوه قضاییه شد، وجود وکیل معاضدتی بود، خاطر نشان کرد: در واقع یکی از این اهداف، کمک به کسانی بود که مسائل مهمی در محاکم دارند اما توانایی استخدام وکیل را ندارند. ما برای کمک‌رسانی از بین وکلایمان، وکیل معاضدتی را انتخاب می‌کنیم و انتظار داریم که شما عزیزان کمک لازم را به موکل‌ معاضدتی‌تان داشته باشید چرا که این امر خود زکات شغل شما خواهد بود.

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با اشاره به طولانی شدن زمان پذیرش و آموزش و همچنین دریافت پروانه وکلا نیز تصریح کرد: علت طولانی شدن این موضوع این بود که ما در سال‌های 87 و 88 در حدود 16 هزار نفر پذیرش داشتیم یعنی در هر دوره هشت هزار نفر پذیرفته شدند که این موضوع را با ریاست قوه قضاییه در میان گذاشتم و ایشان نظر بر این داشتند که از بین این افراد، خوب‌ترین را انتخاب کنیم و ما در مدت زمانی کوتاه مصاحبه‌های 16 هزار نفر وکیل و همچنین 16 هزار نفر کارشناس را به عمل آوردیم و نیمی از این تعداد در مصاحبه‌ها مردود شدند و بقیه پذیرفته شدند که این امر موجب طولانی شدن این موضوع بود.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: ماندن در مرکز امور مشاوران قوه قضاییه به عنوان وکیل شرایطی را ایجاب می‌کند و انتظار این است که شما وکلا همیشه شئون و اخلاق اسلامی را رعایت کرده و تقید به شئونات شرعی را مدنظر قرار دهید چرا که هیات تایید صلاحیت مرکز امور مشاوران برعکس کانون‌های وکلا همیشه فعال است لذا سعی کنید که حتما مسائل مربوط به شئونات وکالت و پایبندی به واجبات و دوری از نادرستی را رعایت کنید و به آن پایبند باشید.

در پایان سخنان رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه، حسام نواب صفوی بازیگر سینما متن سوگندنامه را قرائت کرد و وکلای دیگر نیز با او همراهی کردند.

برچسب ها : وکیل , وکالت , وکیل دادگستری , آزمون وکالت , کانون وکلا , مرکز امورمشاوران , کارشناسان قوه , ادغام , 187 , وکلای دادگستری , ثبت نام , مجلس

نظر شما

نام * :
پست الكترونيكي * :
وب سایت :
نظر *:
  کد امنیتی را وارد نمایید :
اختصاصي براي مدير سايت ( درصورت انتخاب اين گزينه نظر شما در وب سايت ديده نخواهد شد )
لطفا از ارسال سوالات حقوقي در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقي در این بخش پاسخ داده نمیشود .

 
 
خدمات حقوقی مشاوره و وکالت موسسه حقوقی رضا خوشیاران 
آدرس دفتر وکالت 
صفحه اصلي 
بخش دانلود از سایت 
برنامه هفتگي 
امور موکلین 
مشاوره تلفنی 
قبول کلیه دعاوی حقوقی 
سوالات حقوقي كاربران 
سايت هاي مرتبط 
گالري تصاویر 
اخبار حقوقی و حوادث 
مطالب و مقالات حقوقی 
اخبار گوناگون و اقتصادی 
اخبار و مطالب دانشگاهی 
قوانین و مقررات داخلی 
قوانین و مقررات خارجی 
درگاه نظرات مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه 
نظرات مشورتی 
هشدارهای انتظامی 
نشست های قضایی 
آرای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشور 
آرای اصراری هیئت عمومی دیوان عالی کشور 
منتخب آرای دیوان عالی کشور 
آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری 
آدرس محاکم و دادسراها و کلانتری ها 
نشانی نهادها، سازمان ها، سفارتخانه ها، دانشگاه ها 
نظرسنجی سایت 
سایت های مفید 


 
وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی